Frank Seiberling egy kis 3.500 dolláros kölcsönnel az egyik sógorától Lucius Miles-tól, hogy megvegyen egy elhagyatott gyárat közel az Ohioi Akronhoz a Goodyear Tire & Rubber Company-t. A céget a vulkanizálás feltalálójáról Charles Goodyear-ről nevezte el. A cég védjegye, a szárnyas láb egy 1900-ban tartott ülésen lett megválasztva, és ezzel 1901-ben már reklámoztak is.
A cégnek számos igen elismert teljesítménye volt. Például 1904-ben feltalálták az első leszerelhető abroncsot, amit nem sokkal a feltalálás után árusítani is kezdtek, óriási sikerrel. Henry Ford, A Ford vállalat atyja 1908-ban úgy döntött, hogy első sorozatgyártott autójára a a Ford T-Modellre Goodyear márkájú abroncsokat szereltet fel gyárilag, és megvásárolt 1200 szettnyi abroncsot a cégtől. Az első Egyesült Államokon kívüli gyárukat 1910-ben nyitották meg a Kanadai Ontarioban, Bowmanvilleben. A Goodyear 2016-ban már a világ legnagyobb abroncsgyártója lett. Egy évvel később bizonyítani akarta, hogy abroncsai jók hosszabb távokra is, ezért az első országot átszelő teherautó vonalat elindította, amit Wingfoot Express-nek nevezett el. 1921-ben a cég elkezdte árusítani a Rut-Proof Tyre névre keresztelt gumit, amit terepjárókra gyártottak off-road és közúti használatra egyaránt. Ezt követte 1927-ben a Slick, az az a teljesen sima felületű gumi kifejlesztése, és piacra dobása. A cég következő nagy fejlesztése 1934-re tehető amikor piacra dobták a Lifeguard gumit, ami durrdefekt esetén is viszonylagos stabilitást biztosított, ezzel számos életet megmentve az utakon. Ezt követve még 1937-ben kifejlesztették az első szintetikus gumit Amerikában.
A II.világháború kezdetével jelentősen megnőtt a rendelések száma is a cégnél. A háború idején a Goodyear még repülőgépeket is épített a hadseregnek. A háborút követően, 1948-ban lement a televízióban az első Goodyear reklám a Goodyear Review keretein belül. Sok éves fennállás és kemény munka után 1963-ban a Goodyear legyártotta az egymilliárdodik abroncsát. Még ugyan ebben az évben szlogent is váltottak. Az új szlogen: „Go, Go, Goodyear”. A Goodyear volt az első abroncs is a holdon. 1970-ben az Apollo 14-MET Goodyear abroncsokat kapott a hold felderítéséhez. 1983-ban a harmadik milliárd abroncs is legyártatott. Az első aszimmetrikus mintázatú abroncsot kifejezetten repülőgépekre is a Goodyear gyártotta először. Kínában is megkezdődik az abroncsok gyártása 1994-ben. A NASCAR hivatalos abroncs szállítója is a Goodyear lett 1997-ben, és még ugyanebben az évben a Formula-1 legsikeresebb abroncsgyártójává lett a 350 győzelmével. Egy évvel később a századik születésnapját ünnepli a cég és még azt ezt követő évben újra a világ legnagyobb abroncsgyártója lett, mikor is 1 milliárd dolláros kereskedelmi szövetséget írt alá a Japán Sumitomo Rubber Industries-al, aminek részesedése volt a
Dunlop márkához a világ legtöbb részén, és együttesen gyárakat nyitottak Észak Amerikában, Európában és Japánban. Több mint 10 évvel azután, hogy újra a legnagyobb lett a piacon, a Goodyear még egyszer társul a NASA-val, hogy legyártson egy légmentes abroncsot, amit használni tudnak majd a holdon és a Marson. Az új központjukat Akronben nyitották meg 2013-ban. A cég nem csak abroncsok terén vezető, hanem szinte minden téren ahol gumiból kell gyártani egy tárgyat.